Apple Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Nedir: Bilmeniz Gereken Her Şey (1 İçerde)

Apple Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Nedir: Bilmeniz Gereken Her Şey
0
156

admin

↻ ◁ ❚❚ ▷ ⇆
PATRON
SİTE YETKİLİSİ
PREMİUM
Moderator
UZMAN ÜYE
ÜYE
Geliştirici
Grafiker
Kurumsal Üye
Katılım
23 Eki 2022
Mesajlar
2,032
Çözümler
9
Tepkime puanı
1,843
Puanları
113
Yaş
27
Credits
6,525
Country flag
apple-seo-1-1536x806.jpg


Apple sıklıkla bir teknoloji şirketi olarak kabul edilir, ancak şirketin başarılı olduğu tek şey bu olmayabilir. Şirketin Google ve Bing ile rekabet etmek için yeni bir arama motoru geliştirdiği bildiriliyor. Bu nedenle, Apple SEO kesinlikle tüm pazarlamacıların farkında olması gereken bir şeydir. Dolayısıyla, yeni başlıyor olun veya Apple SEO çabalarınızı bir üst seviyeye taşımanın yollarını arıyor olun, okumaya devam edin!

Eğer bu doğruysa, bu Apple için büyük bir hamle olur ve şirket ve dünya çapındaki işletmeler için geniş kapsamlı etkileri olur. Bir işletme sahibi olarak, Apple'ın arama motorunda daha üst sıralarda yer almak için profesyonel SEO hizmetlerini tercih edebilirsiniz. Ancak, bir SEO şirketi seçerken yaygın SEO dolandırıcılıklarının farkında olmanız gerekir .

Google, uzun zamandır Apple'ın Safari tarayıcısı için tüm platformlarda varsayılan arama motoru olmuştur. Ancak, son sektör sohbetleri, Apple'ın arama motoru devi Google ile rekabet edecek bir arama motoru geliştirmek için arama çabalarını artırdığını öne sürüyor. Apple ürünleri, dünyadaki en iyi bilinen ve en yaygın kullanılan araçlar arasındadır, peki bu haber dünya çapındaki SEO'lar ve Web Yöneticileri için ne anlama geliyor?

Şu Ana Kadar Bildiklerimiz

Google, Apple'ın Safari tarayıcısında varsayılan arama tarayıcısı olarak kalması için Apple'a büyük miktarda para (milyarlarca dolar) ödedi. Apple ürünleri dünyadaki en popüler ürünler arasında yer aldığından, aramalarda (hem Safari'de hem de Siri'de) tekel konumundadırlar ve bu da Google'a yol açar. Sonuç olarak, Google, hem kapsam hem de potansiyel reklam tıklamaları açısından arama motoru sektörüne hakim olmaları için en önemli yollardan birini tekeline alabilmiştir.

Apple'ın Google'dan ayrılması zor olacak. Ancak Apple, kendi teknolojisini geliştirmeye yabancı değil. Apple yakın zamanda Intel yongalarını terk edip tüm donanımları (Mac, MacBook, iPhone ve iPad) aynı kod ve geliştirme ortamı altında birleştirmeyi planladığını duyurdu. Bir iradenin olduğu (ve bankada yaklaşık 200 milyar dolar) bir yol var.

Apple'ın uzaktan kullanılabilir bir arama motoru yaratması uzun zaman alacak. Uygulanabilir bir alternatif geliştirebilecek yetenek bulmanın zorluğunu düşünün.

Apple SEO Nedir?


Apple SEO, web sayfalarını Apple'ın arama motorunda üst sıralara taşıyacak şekilde optimize etme uygulaması ve sanatıdır. Yeni bir Apple arama motorunun piyasaya sürülmesi, arama motoru optimizasyonu sektöründe yeni bir Apple SEO silahlanma yarışını tetikleyecektir.

Uzun zamandır, SEO sektörü öncelikli olarak Google'a odaklanmıştır. Bunun nedeni arama motorunun aramada devam eden hakimiyetidir. Yıllar boyunca, SEO stratejileri Google'ın algoritmalarının sayfaları nasıl sıraladığına dayanmıştır. Google'ın algoritmalarındaki değişiklikler SEO uygulamasındaki değişiklikleri etkilemiştir.

Google'ın pazar konumunu etkileyebilecek bir arama motorunun girişi, SEO sektöründe önemli değişikliklere yol açabilir. Daha önce pazara birçok arama motoru sunulmuşken Apple'ın arama motoru neden bu kadar önemli? Apple'ın mobil cihaz pazarındaki hakimiyeti nedeniyle, Apple'ın arama motoru önemli bir etkiye sahip olabilir.

1749170062339.png


Amerika Birleşik Devletleri'nde Safari, %51'den fazla kişi tarafından kullanılan en popüler mobil tarayıcıdır. Google Chrome ikinci sıradadır. Yerel bir Apple arama motorunun tanıtılmasıyla birlikte, Google artık Safari'de varsayılan arama motoru olmayacak. Apple ve Google arasındaki arama motoru hakimiyeti için verilen mücadele şüphesiz SEO sektörünü sarsacaktır. Ayrıca Apple ve Google arasındaki mücadelenin yalnızca kullanıcı sayılarıyla ilgili olmadığını belirtmekte fayda var.

1749170082738.png


Apple SEO ayrıca Apple müşterilerine değer sağlamaya odaklanacaktır. Tarihsel olarak, Apple kullanıcıları Android kullanıcılarından daha değerli olmuştur. Son bir ankete göre, iPhone kullanıcıları Android kullanıcılarından daha fazla harcama gücüne sahiptir. Sonuç olarak, Apple cihaz kullanıcılarından gelen tıklamalar reklamverenler için Android cihaz kullanıcılarından gelen tıklamalardan daha değerlidir. Apple'ın arama motoru lansmanlarından sonra karlı kalmak isteyen işletmeler arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için daha istekli olacaktır.

Elbette, bir arama motoru oluşturmak kolay bir iş değildir. Google ile rekabet edebilecek bir arama motoru oluşturmak muhtemelen yalnızca Apple gibi bir şirketin yapabileceği bir şeydir. Sonuç olarak, Apple bir arama motoru başlatırsa bunun başarılı olacağından emin olabilirsiniz. Bu, SEO uzmanlarının yeni arama motorunun gereksinimlerine uyum sağlaması ve web sitelerini buna göre optimize etmesi gerektiği anlamına gelir.

Apple Arama Hakkında Neler Biliyoruz?


Arama pazarındaki rekabetin eksikliği ve Google ile Apple arasında uzun süredir devam eden rekabet, Cupertino merkezli şirketin sonunda suya girip girmeyeceği konusunda uzun süredir spekülasyonlara yol açıyordu.

Google Arama'nın değerini, Alphabet'in gelirlerinin raporlanma biçimi nedeniyle belirlemek zor olsa da, 2021'de 210 milyar dolar olan reklam gelirinin aslan payını aramanın oluşturduğunu biliyoruz.

1749170101098.png


Ancak, Apple Google ile bağlarını koparıp bir alternatif başlatırsa, milyarlarca kullanıcıya sahip Safari kullanıcı tabanı üzerine inşa edilecek sağlam bir temel sağlayacaktır. Ve yeni antitröst mevzuatının(yeni bir sekmede açılır) tehdidiyle, şirket yine de bu yöne itilebilir.

Geniş erişimin başarıyı garantilediğini varsaymak bir hatadır. Örneğin, dünyanın en büyük işletim sistemine başkanlık etmesine rağmen Microsoft, tarayıcılarda ve aramada önemli ilerlemeler kaydetmeyi başaramadı. Apple'ın Google ile olan anlaşmasını gönüllü olarak feshetmesi için, reklam gelirlerindeki kazanımların kaybedilen milyarlarca doları telafi edeceğinden emin olması gerekir.

Söylentilere konu olan hizmetin geleneksel bir arama motoruna hiç benzememesi de mümkün. Siri birincil yararlanıcı olabilir, bu da yeni ürünün geleneksel bir arama motoru gibi genel sorguları karşılamak yerine dijital asistan tarafından sağlanan (Google destekli) yanıtları desteklemek için tasarlandığı anlamına gelebilir.

Söylentilere göre bu hamleye işaret eden çok daha fazla kanıt var. Apple'ın arama ile ilgili işleri arama ve işe alma çabalarını artırdığı bildirildi. Spotlight aramaları, kullanıcıları web sitesine yönlendiren "Siri Önerileri"ni kullanarak Google'ı tamamen atlatıyor.

Applebot destek sayfası yakın zamanda güncellendi ve artık aşağıdakileri içeriyor:
  • Applebot trafiğinin nasıl doğrulanacağı eklendi.
  • Applebot kullanıcı aracısına ilişkin ayrıntılar genişletildi; masaüstü ve mobil sürümler arasındaki farklar da eklendi.
  • Robots.txt kuralları genişletildi.
  • Sadece HTML'i taramadıklarını, aynı zamanda sayfaları Google'ın yaptığı şekilde oluşturduklarını belirten bir bölüm eklendi.
  • Arama sıralamaları ve web arama sonuçlarının nasıl sıralandığını etkileyen faktörler hakkında bir bölüm eklendi.
  • Applebot'un tarama hızı arttı.

Apple Arama Motorunun İşlevi


Apple, tüm ürünlerini birbirine bağlayan bir ekosistem yaratmaya odaklanan bir şirkettir. Bu, kullanıcılarına daha iyi bir deneyim sağlamak olarak yorumlanabilir. Apple, kendi arama motoruyla, kullanıcının kendi ürünlerinden gelen verileri kullanarak kullanıcılara daha "kişiselleştirilmiş" bir arama deneyimi sağlama konusunda doğrudan kontrole sahip olacaktır. Dahası, Apple gibi bir teknoloji şirketinin Google gibi üçüncü bir tarafa güvenmeden içeriklerini, uygulamalarını, haberlerini vb. yayınlamak için geniş bir yere sahip olması için harika bir yoldur.

Bu ayrıca bu kanalı web yöneticileri, SEO'lar ve hatta uygulama geliştiricilerinin web sitelerini tanıtmaları veya pazarlamaları için bir reklam platformu olarak kullanmalarına olanak tanıyacaktır. Google şu anda arama kullanıcılarının çoğunluğu üzerinde sıkı bir kontrole sahip. Apple ürünleri çok sayıda mobil ve tablet kullanıcısı tarafından kullanıldığından, Apple'ın bu potansiyel hamlesi Google'ın tekeline meydan okuyabilir.

Apple Arama Motoru Başlatarak Nasıl Kazanç Sağlayacak?

1749170135179.png


Apple arama motorunun piyasaya sürülmesinin Apple'a sağlayacağı dört fayda şöyle:
  1. Diğer arama motorlarından uzaklaşın.
  2. iCihaz kullanıcılarına daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunun.
  3. Yeni bir gelir kaynağı yaratın.
  4. Google'ın arama tekeli kırılacak.
Apple'ın Bing, Google ve DuckDuckGo gibi yerleşik arama motorlarıyla rekabet etmesinin bir faydası var mı?

1749170158827.png


Son bir rapora göre , mobil cihazlar tüm çevrimiçi aramaların yaklaşık %51'ini oluşturuyor. Buna karşılık, arama motorları mobil uyumluluğu arama motoru sıralamalarında önemli bir faktör haline getirdi. Apple, uzun yıllardır mobil cihaz ve mobil işletim sistemi pazarlarına hakim oldu.

Diğer arama motorlarından uzaklaşın

Arama daha mobil odaklı hale geldikçe, teknoloji devinin kendi arama motorunu başlatması mantıklıdır. Apple, Google aramasından kurtulabilir. Apple'ın kendi arama motorunu başlatmasından elde edeceği en önemli avantajlardan biri, üçüncü taraf arama motorlarından bağımsızlıktır.

iPad, Mac ve iPhone'da kullanılan web tarayıcısı Safari, Google'ı varsayılan arama motoru yaptı. Arama motoru, defalarca antitröst iddialarıyla hedef alındı. Arama motorunun, arama sonuçlarında şirketin kendi mülklerini tercih ettiği söyleniyor.

Sonuç olarak, diğer işletmeler rekabet edemedi. Bağımsızlık, Apple'ın kendi içeriğini, uygulamalarını ve diğer ürünlerini özgürce tanıtmasına olanak tanıyacaktı. Sonuç olarak, ürünleri ve hizmetleri gelecekte artan bir büyüme görebilir.

iCihaz kullanıcılarına daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunun

Apple kullanıcı deneyimini iyileştirecektir. Apple, ürünleri için bir ekosistem yaratmaya odaklanarak yıllar geçirdi. Şirket, kendi arama motorunu başlatırsa ürün ekosistemi üzerinde daha fazla kontrol ve kilit elde edecektir.

Kullanıcıları, yalnızca Apple'ın arama motoru aracılığıyla erişilebilen kişiselleştirilmiş arama sonuçlarına ve ürün entegrasyonlarına daha bağımlı hale gelecek. Kullanıcıların sahip olduğu diğer ürünlerden veri elde ederek, şirket kullanıcılara kişiselleştirilmiş bir arama sağlama konusunda doğrudan kontrole sahip olacak.

Yeni bir gelir akışı yaratın

Google, Apple ile birkaç yıldır bir anlaşmaya sahipti. Google, Safari'de varsayılan arama motoru olarak kalabilmek için Apple'a milyarlarca dolar ödemeyi kabul etti.

Bu anlaşma, iPad, Mac veya iPhone'da arama yapmak için Safari kullanan herkes için Google'ı varsayılan arama motoru yapar. Kullanıcılar farklı bir arama motoru kullanmak isterlerse, bunu Safari'nin tercihlerinde manuel olarak değiştirmeleri gerekir. Google ödemeleri, Apple'ın gelirinin çoğunluğunu oluşturur.

Teknoloji şirketi bir arama motoru başlatarak bu ödemelerden vazgeçecek ve bu da gelirde önemli bir düşüşe neden olacak. Ancak Apple'ın arama motoru, uygulama geliştiricileri ve web yöneticilerinin ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmaları için bir platform sağlayacak. Bu, Apple'ın reklam sunma platformunu genişletmesine yardımcı olacak ve bu da reklam gelirinin artmasıyla sonuçlanacak. Google'ın toplam geliri 2021'de 256,7 milyar doların

üzerindeydi ve bunun büyük bir kısmı aramayla ilgili hizmetlerden geliyordu. Tekeli kırıldığında, bu gelirin bir kısmı da sonunda Apple'a kayacak.

1749170188681.png

Google'ın arama tekeli kırılacak

Apple'ın arama motoru, Google'ın tekelini kırmanın anahtarını elinde tutuyor olabilir. Uzun zamandır Google, aramanın ön saflarında yer alıyor. Gerçekten de, yıllar boyunca arama motoru optimizasyon uzmanları, diğer arama motorları yerine Google için içerik optimizasyonu yapmaya çalıştılar. Bunun nedeni, Google'ın günümüzde mevcut en önemli ve ilerici arama motoru olarak kabul edilmesidir.

Ancak Apple'ın arama motorunun tanıtımıyla bu durum değişebilir. Teknolojinin diğer alanlarındaki hakimiyetine dayanarak, Apple'ın aramada geride kalması pek olası değildir. Şirket kullanıcı verilerini korumaya kararlı kalırsa, tercih edilen arama motoru bile olabilir.

Apple'ın Arama Motoru Nasıl Görünürdü?


Apple'ın arama motoru etrafındaki abartının çoğu hala spekülasyondan ibaret olsa da, Apple'ın şu anda mevcut olanlara benzer bir arama motoru yaratma ihtimali oldukça düşük. Şirketin işleri alışılmadık yollarla yapma konusunda uzun bir geçmişi var. Google, DuckDuckGo veya Bing'e benzer bir arama motoru başlatmaları pek olası değil.

Apple'ın çabalarını Spotlight Arama ve Siri'ye yoğunlaştırması, ne beklenmesi gerektiğine dair iyi bir göstergedir. Bu, bu ürünler hakkındaki bilgilerini gelecekte yeni bir özelliğin geliştirilmesine uygulayacakları anlamına gelir. Apple arama motorunun kullanıcıları, oldukça kişiselleştirilmiş bir deneyimden faydalanma olasılığı yüksektir.

Bu, Android kullanıcılarının Google Assistant ile elde ettiği şeye benzer olsa da, fark hiçbir reklamın olmayacak olmasıdır. Aramalar tamamen gizli olacak ve işletim sistemiyle daha derin bir şekilde entegre olacak. Kullanıcılar, sorunsuz iCloud veri entegrasyonundan faydalanabilir.

Apple, ML ve AI kullanarak kullanıcıların gizliliklerinin tehlikeye atılması konusunda endişelenmesine gerek kalmadan e-posta, hatırlatıcılar, etkinlikler, dosyalar, fotoğraflar, belgeler, müzik, haberler ve çok daha fazlası gibi kullanıcı verilerine dayalı arama sonuçları sunabilir. Sesli aramanın entegrasyonu, Apple aramasını hit yapacak bir diğer önemli özelliktir.

Apple, Siri aracılığıyla mobil cihazlarda sesli asistanı teşvik ediyor. iPad ve iPhone aramasıyla eşanlamlı hale geldi. Apple, arama motorunun lansmanıyla sesli asistan teknolojisindeki pazar payını neredeyse kesin olarak artıracak. Sesli aramanın, özellikle mobil cihaz kullanıcıları için yeni arama motorunun en çekici özelliklerinden biri olması muhtemel.

Bu SEO İçin Ne Anlama Geliyor?


Şu anda SEO öncelikli olarak Google'a odaklanmış durumda çünkü internetteki tüm arama motorları arasında en fazla kullanıcıya sahip olanı Google.
  • Apple'ın kendi arama motoru SEO sektöründe önemli değişikliklere neden olur mu?
    Evet. Mobil ve tablet kullanıcılarının büyük bir yüzdesi Apple ürünlerini kullandığından, bu arama motorunda herhangi bir web sitesinin performansını optimize etmek ve izlemek kritik önem taşıyacaktır.
  • SEO sektörünün yeni stratejiler veya taktikler geliştirmesi gerekecek mi?
    Applebot destek sayfasına bakacak olursak, kapsamlı yeni stratejilere ihtiyaç olmayabilir. Ancak, SEO profesyonellerinin yine de Apple arama motoruna göre uyarlanmış stratejiler ve taktikler geliştirmesi gerekecektir. Google'dan temelde farklı olacaktır çünkü Google onlarca yıllık deneyime sahipken, Apple sıfırdan başlayacaktır.

Dijital Pazarlamacı Şimdi Ne Yapmalı?


Bir SEO uzmanı veya dijital pazarlamacı olarak, muhtemelen SEO alanını etkileyebilecek değişiklikleri yakından takip ediyorsunuz ve Apple'ın potansiyel bir arama motoru lansmanı konusunda endişelenmeniz gerekip gerekmediğini merak ediyor olabilirsiniz.

Apple henüz bir arama motoru başlatmadığı için, SEO uygulamasına ne gibi değişiklikler getireceği konusunda spekülasyon yapmak zor. Ancak, Applebot'un mevcut belgelerine göre, SEO'nun temellerinin yeni Apple arama motoruyla bile tutarlı kalması muhtemel.

Applebot'un güncellenen teknik destek notlarına göre, web tarayıcısı arama sonuçlarını aşağıdaki faktörlere göre sıralıyor:
  • Web sayfası tasarım özellikleri
  • Diğer sayfalardan bir web sayfasına giden bağlantıların sayısı ve kalitesi
  • Kullanıcının konumu
  • Kullanıcıların sonuçlarla etkileşimi toplandı
  • Arama terimi eşleşmesi ve web sayfası içeriğiyle alaka düzeyi.
Bunlar Google ve diğer arama motorları tarafından kullanılan aynı faktörlerdir. Sonuç olarak, Apple'ın arama motorunun lansmanından sonra bile, dijital pazarlamacılar mevcut arama optimizasyonu stratejilerine bağlı kalmaktan faydalanacaktır. Apple'a göre, faktörler sıralama için önem sırasına göre listelenmemiştir.

Ancak SEO'lar arama motorlarının içerikle kullanıcı etkileşimine daha fazla önem vereceğinden emin olabilirler. Etkileşim şu anda Apple'ın en önemli sıralama faktörlerinden biridir ve zamanla önemi artacaktır. Örneğin Apple size yalnızca en çok tıklanan içerik için değil, aynı zamanda kullanıcıların en çok zaman harcadığı/okuduğu içerik için de sonuçlar gösterebilir.

Apple'ın yeni arama motorunun lansmanıyla en iyi içerik kazanacak. Sonuç olarak, yenilikçi ürünlere sahip girişimler, daha büyük pazarlama bütçelerine sahip daha büyük şirketlerle rekabet etme şansına sahip olabilir. Ancak, her yeni SEO taktiğinde olduğu gibi, test etme ve keşfetme, taktiklerde yapılması gereken değişiklikler hakkında gerçeği ortaya çıkaracaktır.

SEO uzmanları ve dijital pazarlamacıların, şu anda Google veya diğer modern arama motorları aracılığıyla erişilemeyen yeni fırsatlar keşfetmeleri muhtemeldir. Arama motoru başlatıldığında, SEO'lar içeriklerinin performansını yakından takip etmelidir.

SEO'ların endişelenmesi için hiçbir neden yok. iOS 14'ün piyasaya sürülmesiyle birlikte, değişiklikler çoktan başladı. Herhangi bir SEO uzmanı için en iyi eylem yolu, Apple'ın yaklaşan arama motoruyla ilgili haberlerden haberdar olmak ve algoritma değişikliklerine yanıt olarak SEO stratejilerini ayarlamaya devam etmektir.

Arama motorunun Apple cihazlarında sessizce yayınlanma ihtimali yüksek. Sonuçta, Spotlight Search'ün web sonuçları için Google'ı atlatma kararı, uygulanmadan önce duyurulmadı. Kimsenin bilgisi olmadan tamamlandı.

Mevcut Google bypass'ıyla, Apple kullanıcıları kendilerini Google'a hiç ihtiyaç duymazken ve yerel bir arama motoruna geçişi hiç fark etmemiş halde bulabilirler. Ayrıca Applebot'un tarama sıklığını izlemek de tavsiye edilir. Botun içeriğinizi ne sıklıkla taradığını görmek için sunucu günlüklerinizde 'Applebot'u arayın.

Web sitenizin içeriğinde değişiklik yaptığınızda, sıklığın artıp artmadığını veya azalıp azalmadığını kontrol edin. Bu, Apple bir arama motoru başlatırsa avantajlı olabilecek değişiklikler hakkında bazı fikirler sağlayabilir.

Çözüm

Apple bu söylentiyi doğrulamadığı için, bunların hepsi teorilere ve gözlemlere dayanıyor. Teknoloji devi bunu doğrulayabilir veya hiç arama motoru yayınlamayabilir. Ancak kendi arama motorlarını yaratırlarsa, SEO sektöründe büyük şeyler olacak çünkü çabalar artık yalnızca Google sıralamalarına yönelik olmayacak. Apple'ın kendi arama motorunu geliştirmesi hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarda bize bildirin!

Sıkça Sorulan Sorular


Apple ürünleri için en iyi arama motoru hangisidir?

Google, Apple ürünlerinizle kullanabileceğiniz en iyi arama motorudur. Veri gizliliği konusunda endişeleriniz varsa, DuckDuckGo başka bir seçenektir. Apple'ın da kendi arama motorunu geliştirdiği bildiriliyor, ancak Google'ın son birkaç on yılda kaydettiği ilerlemeyi yakalaması yıllar alacak.

Safari'nin kendine ait arama motoru var mı?

Varsayılan olarak, Safari arama motoru olarak Google Chrome'u kullanır. Ancak kullanıcılar istedikleri herhangi bir arama motorunu seçmekte özgürdür. Safari şu anda kendi arama motoruna sahip değil ancak Apple'ın arama motorunu geliştirme oyununda olduğu için yakında bir tane edinebilir.

Safari kaldırılıyor mu?

Safari, yalnızca Google Chrome'un ardından ikinci en çok tercih edilen tarayıcıdır. Apple'ın sevilen tarayıcıyı kaldıracağına dair bir rapor yok, teknoloji devinin yalnızca tarayıcı için gelişmiş güvenlik ve gizlilik güncellemeleriyle daha fazla özellik eklemesi bekleniyor.
 

Users who are viewing this thread

Etkinlik Odası
Yardım Kullanıcılar
  • Şu an sohbet eden bulunmuyor.
    Chat Bot: fastweb, Web Tasarım ve Hazır Kodlar 'da "İnternet Sitesi İşletme için Bir İhtiyaçtır" adlı yeni...
    2,350Konular
    7,633Mesajlar
    1,846Kullanıcılar
    fastwebSon üye
    Üst